KAN BASINCINIZI DÜŞÜRÜN

Kırk yaşın altındaki erkeklerin sadece yüzde 29’u ideal kan basıncı oranlarına sahip. Siz de bu şanslı kesimden olmak istiyorsanız, aşağıdaki gıdaları tüketmeye bakın.
Karpuz damarları genişletir
Bu özelliğinden dolayı karpuz aynı zamanda ‘doğal viagra’ unvanını taşıyor. Bu sihirli meyve aynı zamanda kan basıncınızı da düşürüyor. Florida Eyalet Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre vücudumuz bu meyvede bulunan aminoasitleri, damarları genişleten arginine dönüştürüyor. Daha hızlı sonuçlar almanın yolu da karpuzun suyunu içmekten geçiyor.
Kereviz stresi azaltır
Chicago Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre kerevizde bulunan ftalit maddesi vücudun katekomalin isimli stres hormonu üretimini azaltıyor. Bu da damarların daralmasını engelliyor. Bundan faydalanmak için günde yedi kereviz yemeniz gerekiyor. Bu kadar yiyemem diyorsanız, kerevizi smoothie’niz içinde değerlendirebilirsiniz.
Muz sodyum oranını dengeler
Tuz tansiyonunuzu nasıl artırıyorsa, potasyum da düşürür. Dr. Malcolm Vandenburg “Muz, içindeki potasyum sayesinde kan basıncını düşüren en önemli meyvelerdendir” diyor. Vücudunuzdaki sıvıları dengelemekle görevli olan böbreklerin üçe iki oranında potasyum sodyum oranına ihtiyacı vardır. Günde iki adet muz yemek bu oranı yakalamak konusunda size yardım eder:
Zeytinyağı atardamarları temizler
ABD’de yayınlanan Journal of Nutrition’daki bir araştırmaya göre her gün zeytinyağı tüketmek sistolik kan basıncını yüzde üç oranında düşürüyor. Beslenme uzmanı Gareth Edwards “Tekli doymamış oleik asit kolesterol oranını düşürürken kanın damarlarında daha rahat dolaşmasını sağlar” diyor. Salata sosunuza taze sarımsak eklemeyi unutmayın. İçinde bulunan antioksidanlar kolesterolün damarlarınızda kalmasını engeller.
Bu özelliğinden dolayı karpuz aynı zamanda ‘doğal viagra’ unvanını taşıyor. Bu sihirli meyve aynı zamanda kan basıncınızı da düşürüyor. Florida Eyalet Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre vücudumuz bu meyvede bulunan aminoasitleri, damarları genişleten arginine dönüştürüyor. Daha hızlı sonuçlar almanın yolu da karpuzun suyunu içmekten geçiyor.
Kereviz stresi azaltır
Chicago Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre kerevizde bulunan ftalit maddesi vücudun katekomalin isimli stres hormonu üretimini azaltıyor. Bu da damarların daralmasını engelliyor. Bundan faydalanmak için günde yedi kereviz yemeniz gerekiyor. Bu kadar yiyemem diyorsanız, kerevizi smoothie’niz içinde değerlendirebilirsiniz.
Muz sodyum oranını dengeler
Tuz tansiyonunuzu nasıl artırıyorsa, potasyum da düşürür. Dr. Malcolm Vandenburg “Muz, içindeki potasyum sayesinde kan basıncını düşüren en önemli meyvelerdendir” diyor. Vücudunuzdaki sıvıları dengelemekle görevli olan böbreklerin üçe iki oranında potasyum sodyum oranına ihtiyacı vardır. Günde iki adet muz yemek bu oranı yakalamak konusunda size yardım eder:
Zeytinyağı atardamarları temizler
ABD’de yayınlanan Journal of Nutrition’daki bir araştırmaya göre her gün zeytinyağı tüketmek sistolik kan basıncını yüzde üç oranında düşürüyor. Beslenme uzmanı Gareth Edwards “Tekli doymamış oleik asit kolesterol oranını düşürürken kanın damarlarında daha rahat dolaşmasını sağlar” diyor. Salata sosunuza taze sarımsak eklemeyi unutmayın. İçinde bulunan antioksidanlar kolesterolün damarlarınızda kalmasını engeller.





